Julevenner

Projektet “Do it for Denmark” satte fokus på at skabe fællesskabsfølelse blandt os danskere og blev udarbejdet i forbindelse med min uddannelse på KEA. 

Sort streg
Juleshow - jul sammen

Siden 2012 har Røde Kors sammensat familier med danskere, som ellers ville sidde alene juleaften. Dette kalder organisationen for Julevenner og her matcher man julegæster med juleværter. I julen 2020 står organisationen overfor et nyt problem: Hvordan kan man hjælpe dem som sidder alene pga. coronapandemien? At være fysisk sammen i julen er vigtigt for danskerne, men en digital løsning kan måske blive nødvendig.

Konceptet

I julen 2020 vil Røde Kors afholde deres helt eget juleshow. Juleshowet skal streames live fra Facebook d. 24. dec. Showets vært er Mads Steffensen og han vil byde på fællessang, videohilsner fra venner og familie, julebanko og oplæsning af julehistorier af julemanden.

Juleshow

Årsagen til at showet skal streames fra Facebook er først og fremmest, at målgruppen allerede befinder sig på det sociale netværk. Ydermere er Facebook omkostningsfrit for brugeren, modsat diverse streamingtjenester, så nu kan alle og enhver se med.

Røde Kors vil skabe en awareness-kampagne på deres sociale medier, Facebook og Instagram om showet. Desuden vil organisationen bruge sendeflader, som Go’ morgen Danmark og Aftenshowet til at sprede budskabet.

På Facebook vil seeren have mulighed for at bruge et filter på vedkommendes profilbillede. Dette skal skabe awareness imellem dennes familie og venner. Denne feature er tilføjet, fordi den vil skabe en fællesskabsfølelse hos de deltagende, da de netop ved brug af filteret kan identificere, hvem der ellers sidder og ser showet.

Erfarings-tags

Erfarings-tags er alle oplevelser, værktøjer eller metoder, som jeg har brugt gennem projektet.

 Brugerundersøgelser    QISH    Illustrator    Photoshop    Pitch  

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top